Iveco / Zabudowy / Specjalne / Stralis do przewozu mleka

Stralis do przewozu mleka

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE PODWOZIA:

  • Pojemność silnika: 10 308 cm³
  • Moc silnika: 420 KM
  • Dopuszczalna masa całkowita: 26 000 kg
  • Rozstaw osi: 4 500 mm + 1 395 mm
  • Kolor: biały

SILNIK:

  • silnik spełniający wymogi z zakresu ekologii EURO V
  • technologia SCR (płyn AdBlue)
  • system wtrysku bezpośredniego,
  • wtrysk paliwa - pompowtryskiwacze
  • turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT), intercooler
  • moc max. 309 kW ( 420 KM ) przy 1500 - 2100 obr/min
  • moment max 1900 Nm (1050 do 1550 obr/min)

ZAWIESZENIE:

  • przednie: paraboliczny resor piórowy, stabilizator, amortyzatory
  • tylne: pneumatyczne na 6 miechach; podnoszenie / opuszczanie ramy w zakresie +100/-80; układ poziomowania ECAS
  • ogumienie: 315/80R22,5, przednie pojedyncze, środkowa oś bliźniacza, tylna oś wleczona, podnoszona i skrętna - ogumienie pojedyncze
  • koło zapasowe z wciągarką

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU:

  • skrzynia biegów: synchronizowana z systemem pneumatycznego wspomagania zmiany biegów, 16-to biegowa + 2 biegi wsteczne

UKŁAD HAMULCOWY:

  • systemy: ABS + ASR + EBL
  • układ hamulcowy: pneumatyczny z dwoma niezależnymi obwodami
  • hamulce wentylowane tarczowe dla osi przedniej i tylnych z pływającymi zaciskami
  • sprężarka 2 cylindrowa - 630 cm³, podgrzewany osuszacz powietrza
  • hamulec silnikowy: dekompresyjny o mocy 380KM przy 2600 obr/min.
  • hamulec postojowy: mechaniczny, działający na koła tylne,

UKŁAD KIEROWNICZY:

  • wspomagany, hydrauliczny, kulkowy
  • regulacja wysokości i pochylenia koła kierownicy
  • blokada kierownicy

WYPOSAŻENIE PODSTAWOWE:

  • Przełożenie tylnego mostu 3,08:1
  • Kliny pod koła - 2 szt.
  • Główny wyłącznik prądu - mechaniczny
  • Podgrzewany filtr wstępny paliwa
  • Podgrzewany filtr paliwa
  • Tempomat
  • Mata przeciwrozbryzgowa
  • Szyby przyciemniane
  • Elektrycznie sterowane szyby
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
  • 24 - 12V dzielnik napięcia
  • Fotel kierowcy pneumatyczny
  • Filtr przeciwpyłowy
  • Przesłony przeciwsłoneczne boczne
  • Zbiorniki powietrza - aluminiowe
  • Światła drogowe dodatkowe + halogeny
  • Ogrzewanie postojowe powietrzne
  • Pakiet do przyczepy
  • Immobilizer
  • Podnośnik hydrauliczny
  • Podgrzewany zbiornik AdBlue (40 litrów)
  • Tachograf cyfrowy + legalizacja

WYPOSAŻENIE DODATKOWE:

  • Zderzak stalowy przedni
  • Szyberdach ręcznie sterowany
  • Akumulatory 220Ah
  • Klimatyzacja manualna
  • Złącze komunikacyjne rozszerzone dla firm zabudowy
  • Wzmocniony tylny stabilizator
  • PTO ZF N/10 tylna, pompa R=1,30-1,49
  • Sprzęg automatyczny d=50mm; D=200kN
  • Zbiornik paliwa 400 litrów
  • Nośność osi: 8000 - 12000 - 7500kg
  • Sygnał biegu wstecznego
  • Kabina - zmywalne wykończenie
  • Sprzęg: Ringfeder
  • Belka przeciwnajazdowa tylna aluminiowa
  • Przednie zawieszenie wzmocnione
  • Interfejs danych FMS

ZABUDOWA DO PRZEWOZU MLEKA:

  • Zabudowa SCHWARTE 15.000 litrów wyposażona w instalację próżniową V6, wieńcowy system próbkowania z czytaniem kodów kreskowych, system zbierania danych MAK 3002 plus.

ZBIORNIK:

  • zbiornik kufrowo - okrągły o pojemności 15.000 litrów
  • podział na 3 komory po 5.000 litrów każda
  • materiał: stal chromowo - niklowa 1.4301
  • forma zbiornika: górna część powyżej pomostu ma kształt kufrowy, dolna część poniżej pomostu ma kształt zaokrąglony
  • przekrój wewnętrzny zbiornika: ok. 1.820 x 1450mm
  • przekrój zewnętrzny zbiornika: ok. 1.920 x 1.550mm
  • grubość płaszcza dennicy przedniej i tylnej 2,5mm
  • grubość ścian pomiędzy komorami 3,0mm, forma ścian falista
  • materiał: stal chromowo - niklowa 1.4301
  • powierzchnia zewnętrzna mazerowana

WYPOSAŻENIE KAŻDEJ KOMORY:

  • właz o średnicy 430mm
  • pokrywa ze stali chromowo niklowej z centralnym zamknięciem
  • 2 króćce odpowietrzające 2,5” w pokrywach ze stali chromowo - niklowej
  • króciec wypływowy DN 65, izolowany

IZOLACJA ZBIORNIKA:

  • izolacja całego zbiornika wykonana z PU o grubości 50mm
  • izolacja szczytów zewnętrznych wykonana z wełny mineralnej
  • płaszcz zewnętrzny wykonany ze stali 1.4301, powierzchnia płaszcza mazerowana

INSTALACJA MYCIA:

  • położona na stałe na zbiorniku po prawej stronie
  • podłączenie-gwint na złącze DN 50 z pokrywą zabezpieczającą, wraz z redukcją z DN 50 na DN 40
  • podłączenie DN 50 wyprowadzone z przodu zbiornika
  • maksymalna temperatura mycia =65ºC
  • w układzie myjącym w górnej części znajdują się ręczne zawory odcinające, po jednym na wejściu do komory zbiornika

WANNA ZBIORNIKA:

  • wanna wykonana ze stali nierdzewnej o mazerowanej powierzchni
  • odpływy z wanny znajdują się w tylnej części zbiornika

SYSTEM NAPEŁNIANIA I OPRÓŻNIANIA:

  • Mycie urządzenia pomiarowego i systemy poboru prób jest umożliwione w połączeniu z obiegiem mycia komory zbiornika. Wszystkie części urządzenia są wykonane ze stali szlachetnej lub z tworzyw sztucznych dopuszczonych do kontaktu z żywnością. W związku z tym dopuszcza się mycie roztworami kwasów lub zasad.

KONSTRUKCJA SIODŁOWA DLA ZBIORNIKA I KABINY ODBIORCZEJ:

  • konstrukcja siodłowa z ramą pomocniczą oraz 4 siodłami dla położenia zbiornika
  • materiał: stal
  • powierzchnia: cynkowana ogniowo
  • przednie siodła połączone elastycznie z ramą pomocniczą
  • tylne siodło skręcone z ramą pomocniczą
  • mocowanie zbiornika dociskowymi ze stali nierdzewnej
  • przedłużenie siodeł dla zamocowania obudowy bocznej i pomostów roboczych

OSŁONY BOCZNE, PODESTY, PORĘCZE - PRAWA I LEWA STRONA:

  • pomost do konserwacji - umieszczony na prawej i lewej stronie zbiornika, wykonany z blachy nierdzewnej, posiadającej kratki zabezpieczające przed poślizgnięciem, umocowany do konstrukcji siodłowej
  • osłony boczne po prawej i lewej stronie wykonane ze stali chromowo - niklowej, powierzchnia mazerowana; wysokość osłon 550mm
  • drabina ze stali chromowo - niklowej z tyłu pojazdu po prawej i lewej stronie
  • poręcz ze stali chromowo - niklowej zamocowana po prawej i lewej stronie, w tylnej części zbiornika

KABINA BOCZNA SCHWARTE DLA SYSTEMU SCHWARTE V6:

  • kabina boczna o szerokości 2 250mm, podzielona na 2 części
  • kabina boczna wyposażona jest w: żaluzję po prawej stronie, dwie szafki po lewej stronie (dolna szafka na układ próbkowania oraz górną na sterowanie elektroniczne)
  • szafka na układ próbkowania - izolowana, grubość izolacji 30mm
  • obie szafki w kabinie bocznej są lewostronnie otwierane
  • drzwiczki do szafki górnej i dolnej wyposażone są w zamki bez kluczyka
  • drzwiczki do szafki na próbki wyposażone są w szybę inspekcyjną
  • kabina boczna wyposażona jest w oświetlenie wewnętrzne: oświetlenie przedziału szafy z aparaturą pobierającą mleko x 2, oświetlenie przedziału szafy z aparaturą pobierającą próby x 1

PRÓŻNIOWE URZĄDZENIE POMIAROWE SCHWARTE V6:

  • wydajność do 48.000 l/h
  • urządzenie pomiarowe, działające na zasadzie próżniowej pracuje metodą przepompowania
  • pompa wirowa automatycznie dostrajana do danych warunków zasysania następnie transportuje mleko z separatora powietrza do zbiornika

BUDOWA SYSTEMU SCHWARTE V6:

  • rura zasysająca DN 50 wraz z ssawką gumową DN 50
  • tuleja dla rury zasysającej; tuleja jest umieszczona na lewej stronie kabiny bocznej
  • przepływomierz magneto - indukcyjny DN 65
  • odpowietrzacz z ciągłym pomiarem stanu napełnienia
  • armatura napełniająca i opróżniająca
  • czujniki zbliżeniowe na zaworach baterii
  • pompa wirowa z wirnikiem ze stali nierdzewnej
  • wąż zasysający DN 50/6 m
  • uchwyt dla mocowania węża zasysającego

BATERIA ZAWORÓW:

  • system napełniania i opróżniania wykonany ze stali chromowo - niklowej dla 3 komór składający się z następujących elementów:
  • 3 zawory tarczowe DN 65 na wyjściach z komór
  • 1 przejście z 3 wypływów DN 65 na 2 wypływy DN 65
  • 2 zawory tarczowe DN 65 przed rurą zbiorczą
  • 1 zawór tarczowy DN 65 przed baterią zaworów,
  • 2 zaślepki DN 65
  • Za pomocą baterii zaworów jest możliwe oddzielne opróżnianie i napełnianie każdej komory
  • Napęd pompy wirowej odbywa się za pomocą silnika hydraulicznego
  • zawór zwrotny DN 80 z przedłużonym odcinkiem dla przepływomierza
  • obsługa awaryjna dla urządzenia pomiarowego
  • podłączenie powietrza CIP ze standardowym złączem Schwarte
  • dodatkowy zbiornik powietrza dla urządzenia pomiarowego.
  • Do przepompowania mleka na przyczepę stosuje się pompę wirową z urządzenia pomiarowego; wydajność pompy wynosi do 48.000 l/h przy 1,5 bar
  • orurowanie do odpowietrzacza zostanie przeprowadzone przez dodatkowy zawór tarczowy DN 65 z wymuszonym sterowaniem
  • króciec gwintowany DN 65 zakończony zaślepkami

UKŁAD POBORU PRÓB:

  • układ wieńcowy na 54 buteleczki z kropelkowym pobieraniem próby
  • Pobór próby reprezentatywnej
  • Pobór próby zbiorczej
  • 1 podwójny Sammler, dwusilnikowy, typ 6871-5 do pobrania reprezentatywnej od dostawcy oraz próby zbiorczej z całej trasy cysterny
  • rura - odgałęzienie DN 2,5” (podwójna)
  • igła drożna C Samplera, prosta
  • igła drożna C Samplera, prawa
  • mocowanie butelki próby zbiorczej
  • wieniec

UKŁAD GROMADZENIA DANYCH MAK 3002 / V6:

  • 133. układ jest odpowiedzialny za automatyczne rejestrowanie i zabezpieczenie danych, rozpoznawanie dostawców oraz przyporządkowanie prób
  • 134. kontroler MAK 3002 plus
  • 135. oprogramowanie MAK 3002
  • 136. szafka elektroniczna montowana po prawej stronie kabiny bocznej

IDENTYFIKACJA KODU KRESKOWEGO DLA PROBÓWEK:

  • czytnik kodu kreskowego
  • stacja odczytu kodu kreskowego
  • płyta montażowa

POMIAR TEMPERATURY:

  • czujnik temperatury z sensorem
  • króciec wspawany
  • Identyfikacja dostawców GPS
  • Transmisja danych GPRS

DRUKARKA:

  • drukarka termiczna EPSON w konfiguracji dla MAK 3002 montowana w kabinie bocznej, w szafce górnej
  • 5 rolek papieru termicznego do drukarki

OGRZEWANIE KABINY BOCZNEJ:

  • Nagrzewnica Sirocco z dyszami wylotowymi wraz z rozprowadzeniami w szafie bocznej oraz do szafki z próbkami

CHŁODZENIE PRÓB:

  • agregat chłodniczy Split Kuehlung
  • urządzenie jest obliczone na zapewnienie temperatury w komorze prób na poziomie 5ºC przy temperaturze zewnętrznej do 30ºC